div style="text-align: justify;">
Ha biztonsággal használja tanítványunk, gyermekünk a 6 ujját a számláláskor, számoláskor és csukott szemmel is képes a 6-os mennyiség ujjain történő megjelenítésére,
- képes bontott alakban felírni,
- lerajzolni,
- megszámolni,
- kirakni, s
- tud 6-on belül összeadásokat ,
- és kivonásokat elvégezni, (legalábbis ujjai segítségével) hibátlanul
akkor tovább léphetünk a szokott a módon a következő egységekre. Mindig csak egy-egy mennyiséggel, s kellő alapossággal
.
.
Bár van a gyerekben ekkor már egy kis türelemetlenség, hiszen a feladatok jelentős részét ismerik,s kicsit hiábavalónak érzik azok újboli végigvitelét, s talán mi is belefáradtunk már a gyűjtögetéseikbe ujjakon való számlálásba, mégis fontos a szokott tanulási utak újboli bejárása. Szerencsére már sokkal gyorsabban mennek ezek a feladatok, viszont egy adott mennyiség rögzítésre szánt 5-8 tanítási egységre mégis csak szükségük van.
Miden esetre eddigre automatizálódnak már korábbi folyamatok, csinosodik külseje is munkájuknak. Mind - mind annak jele, hogy egyre több részletre képesek figyelni munkájuk során.
Saját maguknak is megállapítható ekkor már fejlődésük, füzetük külleméből, tartalmából. Ez nagyon fontos része az egész folyamatnak. Nem kitöltenek egy sablon anyagot, hanem a saját művüket hozzák létre, annak minden részletében. Ez az a tanulási út amibe később is bátran kapaszkodhatnak , erőt meríthetnek belőle
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése