Címkék

2012. augusztus 1., szerda

Tíz és húsz közötti számok megtanulása

A tíz után következő számokat ugyanúgy egyenkét tanulják  meg a  gyerekek  mint az  korábban a tizes  körben történt, - csak talán  kicsit gyorsabban- A legelső nehézség amivel találkozunk az   a számok neveinek  kimondása. A gyerekeknek  el kell fogadniuk, hogy a tíz és a tizen  ugyanazt a fogalmat  takarja. Ezt  a legtöbb  discalkuliásnak nevezett gyerek esetében külön meg kell tanítani a felnőttnek.
tizenegy , tizenkettő,  tizenhárom... stb
A  húsz átlépésekor is tapasztaljuk majd, hogy   szintén külön  tanulási  fázist  jelent  a számok  neveinek elsajátíttatása- bár  akkor  már kicsit  gyorsabban  megvalósul.

Nem kell ugyanakkor  ezt valami  extrém   dolognak  értékelni, hiszen  a természetes  tanulási  folyamat is  ugyanez, csak  pár évvel korábban valósul meg manapság. Mikor  pályámat kezdtem  akkor  még  természetes  volt egy falusi tanító számára, hogy vannak az osztályában olyn tanulók  szép számmal akik nem rendelkeznek  semmilyen   "előképzettséggel", s neki kell átvezetni   tanulóit ezen a tanulási   szakaszon is.
A kids  tv-ben pl  külön egységek vannak a  számok neveinek  megtanítására, zenés,  jókedvű formában,  ami  viszont sajnos  a mi    rendszerünkben hiányzik. Pedig  sokkal hatékonyabb lenne egy-egy dallal, vidáman- szinte   észrevétlen megtanulni  a számok neveit, egymásutániságukat.

 A  fülbemászó dallam az egyszerű szemléltetés s az ismétlések korlátlansága  természtes  módon  meghozza   az eredményt. S  nincs  más  módszer, mint a gyakorlás, ismétlés  mindaddig  míg be nem vésődött,

De ugyanez  vonatkozik  a síkidomok elnevezésének megtanulására is, csak  válogatni  kell a különböző jobbnál jobb  animációk között
csakúgy mint a szinek neveiesetében.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...