A tíz után következő számokat ugyanúgy egyenkét tanulják meg a gyerekek mint az korábban a tizes körben történt, - csak talán kicsit gyorsabban- A legelső nehézség amivel találkozunk az a számok neveinek kimondása. A gyerekeknek el kell fogadniuk, hogy a tíz és a tizen ugyanazt a fogalmat takarja. Ezt a legtöbb discalkuliásnak nevezett gyerek esetében külön meg kell tanítani a felnőttnek.
tizenegy , tizenkettő, tizenhárom... stb
A húsz átlépésekor is tapasztaljuk majd, hogy szintén külön tanulási fázist jelent a számok neveinek elsajátíttatása- bár akkor már kicsit gyorsabban megvalósul.
Nem kell ugyanakkor ezt valami extrém dolognak értékelni, hiszen a természetes tanulási folyamat is ugyanez, csak pár évvel korábban valósul meg manapság. Mikor pályámat kezdtem akkor még természetes volt egy falusi tanító számára, hogy vannak az osztályában olyn tanulók szép számmal akik nem rendelkeznek semmilyen "előképzettséggel", s neki kell átvezetni tanulóit ezen a tanulási szakaszon is.
A kids tv-ben pl külön egységek vannak a számok neveinek megtanítására, zenés, jókedvű formában, ami viszont sajnos a mi rendszerünkben hiányzik. Pedig sokkal hatékonyabb lenne egy-egy dallal, vidáman- szinte észrevétlen megtanulni a számok neveit, egymásutániságukat.
A fülbemászó dallam az egyszerű szemléltetés s az ismétlések korlátlansága természtes módon meghozza az eredményt. S nincs más módszer, mint a gyakorlás, ismétlés mindaddig míg be nem vésődött,
De ugyanez vonatkozik a síkidomok elnevezésének megtanulására is, csak válogatni kell a különböző jobbnál jobb animációk között
csakúgy mint a szinek neveiesetében.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése